Úřad městské části Brno-sever
Naleznete zde informace o činnosti zvolených zastupitelů, práci odborů, novinkách na úřední desce nebo tiskové zprávy vztahující se k naší městské části.
- Usnesení rady
- Usnesení zastupitelstva
- Jednací řád zastupitelstva
- Novinky na úřední desce
- Kontakty na odbory
- Výběrová řízení personalistika
- Czech POINT
- Registr smluv
Uzavírka silnice nebo místní komunikace
Číslo a uvozovací text | Obsah položky | |
1 | Identifikační číslo | 081 |
2 | Kód | |
3 | Pojmenování (název) životní situace | Povolení částečné nebo úplné uzavírky místní komunikace |
4 | Základní informace k životní situaci | Žádost o povolení zvláštní užívání lze podat osobně na podatelně ÚMČ nebo zaslat poštou nebo prostřednictvím datové schránky nebo elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem. |
5 | Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) | Občan starší 18 let nebo jeho zákonný zástupce, stavebník (investor), zhotovitel (dodavatel) prací. |
6 | Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Žádost podává žadatel písemně buď na příslušném formuláři vydaném ÚMČ Brno-sever, odborem stavebním, oddělením dopravy, inženýrských sítí a vodního hospodářství nebo individuální žádostí, ve které musí být uvedeno: - jméno a adresa žadatele - IČ nebo datum narození - o jakou komunikaci se jedná (název ulice), - důvod uzavírky, v případě stavebních prací také jejich rozsah - přesný termín uzavírky, s případnou možností jejího přerušení - délka uzavírky - návrh trasy objížďky - jméno zodpovědné osoby, její telefon, adresa - přílohy doložené k žádosti: - souhlas PČR KŘP JMK, SPDI BM a BO, Kounicova 24, Brno (v případě ZUK ve vozovce v originále) - stanovení přechodné úpravy silničního provozu dle Odboru dopravy MMB, Kounicova 67 Brno (v případě ZUK ve vozovce) - vyjádření Brněnských komunikací a.s., Renneská tř.1a, Brno nebo vlastníka pozemní komunikace - vyjádření obce, na jejímž zastavěném území má být povolena uzavírka nebo nařízena objížďka - popř. plnou moc k vyřizování úředních záležitostí - při stavebních prací také harmonogram prací v případě uzavírky delší jak tři dny. |
7 | Jakým způsobem můžete zahájit této řešení životní situace | Řízení je zahájeno na základě podané žádosti. Datum podání je současně datem zahájení řízení. Žádost o povolení zvláštní užívání lze podat osobně na podatelně ÚMČ nebo zaslat poštou nebo prostřednictvím datové schránky nebo elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem. |
8 | Na které instituci životní situaci řešit |
Uzavírku komunikace řeší vždy příslušný silniční správní úřad následovně: - Dálnice a rychlostní silnice – Ministerstvo dopravy ČR - Silnice I. třídy – Krajský úřad Jihomoravského kraje, - Silnice II., III. třídy a místní komunikace dopravně významné (zejména s vedením hromadné dopravy) – Odbor dopravy Magistrát města Brna, - Ostatní místní komunikace – příslušný úřad městské části. |
9 | Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit |
Uzavírku komunikace lze vyřídit: - pro silnice II. a III. třídy a místní komunikace dopravně významné (tzv. ZAKOS) na Magistrátu města Brna, Odboru dopravy, Kounicova 67, Brno, - pro ostatní místní komunikace Úřad městské části Brno-sever, odbor stavební, 3. patro, dveře č. 49, Bc. Minčeffová, tel: 545 542 249 a dveře č. 50, Bc. Christovová, tel. 545 542 272 v úřední dny Po, St 8,00 – 17,00 hodin 30 dní před požadovaným dnem uzavírky komunikace. |
10 | Jaké doklady je nutné mít s sebou | - při ústním jednání doklad totožnosti a v případě zplnomocnění plnou moc k vyřizování. |
11 | Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici | Formuláře používané při řešení životní situace lze získat přímo na Úřadu městské části Brno-sever, odbor stavební, oddělení dopravy, inženýrských sítí a vodního hospodářství nebo jsou k dispozici v elektronické formě na stránkách úřadu. |
12 | Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit | Za vydání rozhodnutí o uzavírce se správní poplatky nevyměřují. |
13 | Jaké jsou lhůty pro vyřízení | Lhůty pro vyřízení dle správního řádu jsou v jednodušších případech 30 dnů a ve složitějších 60 dnů od zahájení řízení. |
14 | Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace | - Správce komunikace – Brněnské komunikace a.s., - Policie ČR, KŘP JMK, Specializované pracoviště dopravního inženýrství Brno-město a Brno-venkov, Kounicova 24, Brno. |
15 | Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány | |
16 | Elektronická služba, kterou lze využít | podatelna(zavináč)sever.brno.cz. Žádost lze podat pouze se zaručeným elektronickým podpisem s tím, že veškeré přílohy budou doručeny dodatečně písemně nebo osobně do 5 dnů. |
17 | Podle kterého právního předpisu se postupuje |
- zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v platném znění, - vyhláška č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, v platném znění - zákon č. 361/2000 Sb., o silničním provozu, v platném znění |
18 | Jaké jsou související předpisy |
- - zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění - vyhláška č. 20/2001, kterou se vydává Statut města Brna, v platném znění - vyhláška města Brna č. 8/2009, o koordinaci výkopových pracích na veřejných komunikacích a jejich koordinaci v městě Brně, v aktuálním znění |
19 | Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují | V případě vydání rozhodnutí ÚMČ Brno-sever je opravným prostředkem odvolání, které lze podat do 15 dnů ode dne jeho doručení na MMB, Odbor dopravy prostřednictvím Úřadu městské části Brno-sever, odbor stavební, oddělení dopravy, inženýrských sítí a vodního hospodářství. |
20 | Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností | Sankce vůči žadateli za nedodržení podmínek vydaných v rozhodnutí o uzavírce se řídí dle zák.č.13/1997 Sb. o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, a dle zák.č. 250/2016 Sb. o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich. |
21 | Nejčastější dotazy | |
22 | Další informace | |
23 | Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě | Příslušné informace lze získat i na silničních správních úřadech Úřadů městských částí, Magistrátu města Brna a Krajském úřadu JMK. |
24 | Související životní situace a návody, jak je řešit | Povolení zvláštního užívání komunikace. |
25 | Za správnost popisu odpovídá útvar |
Úřad městské části Brno-sever, odbor stavební Mgr. Eva Ševečková – vedoucí odboru |
26 | Kontaktní osoba |
Bc. Marta Minčeffová, tel. 545 542 249 Bc. Anežka Christovová, tel. 545 542 272 |
27 | Popis je zpracován podle právního stavu ke dni | 9.4.2018 |
28 | Popis byl naposledy aktualizován | 9.4.2018 |
29 | Datum konce platnosti popisu | Bez omezení |
30 | Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace |